A Boating magazin szerkesztői összeállítottak egy rövid listát a kedvenc 2012-es hajóikról.
Minden évben több száz új hajóval találkozunk, és nem sajnáljuk az energiát, hogy a legszűkebb átjárón is átmásszunk, hogy felmérhessük a hajó szerkezetének és kivitelezésének minőségét, és hogy a motort is megjárassuk, hogy lássuk, hogy is viszi a vizet. Egyes hajók jobban kiemelkednek a többi közül, vagy azért, mert magasabbra teszik a mércét egy kategóriánál, új kategóriát hoznak létre, vagy mert annyira jól vannak összerakva, hogy egyszerűen nem lehet őket máshoz hasonlítani. Jöjjön itt 6 a 2012-es kedvenceink közül.
Meridian 541 Sedan
Összegzés: A Meridian első olyan hajója, melyet az elejétől pod drive-okhoz terveztek; ez az 50 láb hosszú hajó könnyen kezelhető, mint egy sporthajó, ám a plusz teret is jól kihasználja. Ez a hajó kifejezetten jó társasági összejövetelekre, a hátsó kormányfülékben berendezett bártól kezdve a konyhán át az emeleti szalonig. A fedélzet alatti részben pedig a minden igényt kielégítő főlakosztály valódi luxuskörülményeket biztosít.
Ami megfog benne: a kormányfülkét és a konyhát egy elhúzható üvegfal választja el, így a két helységet egybe lehet nyitni – remek társasági teret tudunk így létrehozni.
Sea Ray 410 Sundancer
Összegzés: A 410-es a régi 390-es Sundancer felturbózott változata, mely sokféle lehetőséggel szolgál, kinek-kinek saját igénye szerint. A Sea Ray ezt „rugalmas szerkezet”-nek hívja. Elsőként itt van a stílusos „zárt” elhúzható tető. A Sea Ray-en van egy „nyitott” elhúzható tető is, amelynél a szélvédőre nem kapcsolódik rá a tető, valamint egy standard, nyitott kormányfülkés megoldás is. A hajó jól fel van szerelve mind nappali, mind éjszakai hajózáshoz, sok különféle extra lehetőséggel.
Ami megfog benne: a farnál lévő „sun gate” ajtók, amiket kinyitva egymással szembenéző üléseket, vagy hagyományos napozóágyat kaphatunk.
Intrepid 327 Cuddy
Összegzés: A 327-es Cuddy az Intrepid sokat dicsért V-bordás hajótestének a legújabb kiadása, mely most dupla szellőzővel, egy alsó motorállással, és egyéb kifinomult, külső motorok használatát segítő elemekkel is el van látva, és eközben nem csorbul az a hatékonyság és könnyed siklás, amiről a márka hajói híresek. A 327-es fedélzetén egy egész tömeg kényelmesen elfér. Az elülső nappali térben hatan jól elférnek, négyen pedig egészen elterpeszkedhetnek; a háttámláknak köszönhetően hátra lehet dőlni, arccal előre vagy hátrafelé.
Ami megfog benne: az elérhető szolgáltatások és a hajó kialakítása egyaránt elsőrangú.
Cobalt A28
Összegzés: Ez a hajó a klasszikus stílus és szerkezet mintapéldája. A hajótest egy első generációs Corvette stílusát idézi, mély felső barázdái hátrafelé vékonyodnak, és rozsdamentes acél motor-szellőzőkben végződnek. Ezek alatt egy védő rész van a farnál, ami a leginkább ki van téve az esetleges cölöppel való ütközésnek, keskenyek és a hajó eleje felé egyre kisebbek: ez egy fajta csúcskategóriás oldalcsík, mely véd, és nem dörzsölődik vagy mállik le.
Ami megfog benne: az ahogy a Cobalt kivitelezi az összecsukható, többféle módon használható üléseket és asztalokat, minden más hajót leköröz.
Rinker 290 Express Cruiser
Összegzés: A 290-es Express Cruiser sikeresen veszi át a hajó nagyobb testvérének, a 310-es Espress Cruisernek népszerű külső elemeit. Van egy pótülés a farnál; a hátsó nappali tér háttámláját le lehet hajtani, amivel egy napozóágyat kapunk; és egy hosszú, ívelt pihenő-tér vezet át a hajón. Az egyedüli ülés a jobb oldalon a vezetőülés, mivel a többi részén a túlméretezett bárszekrény foglal helyet. Az eredmény egy széles, kanyargó folyosó a fedélzet és a kabin között.
Ami megfog benne: a 290-es arányai tökéletesen el vannak találva, passzolnak a méretéhez és funkciójához; se nem túl széles a hosszához, sem túl magas a szélességéhez képest.
Cabo 40 HTX
Összegzés: ez a nyitható tetejű hajó hozza a Cabo névtől megszokott kitűnő tervezést és halvonzó képességet. Nagyon könnyen fordul, a standard Zeus elektronikus kormányzásnak köszönhetően, ami a hajó sebességéhez alkalmazkodik, mindenki biztonságát szem előtt tartva. A tengeren tett próba és a Cabo gyár vezetőjével való beszélgetések alapján a 40 HTX legjobb menetsebessége, a gazdaságosságot és a motor terhelését tekintve, 2710-es fordulatszámon van; így 32 csomóval gallononkénti sebessége 0.71 mérföld, óránként 45.4 gallont használva.
Ami megfog benne: gyönyörű, stílusos kivitelezés, mint például a hajótest vonalához illeszkedő torony, valamint a hatalmas szélvédővel ellátott, nyitható tetőszerkezet.
A teljes cikk itt olvasható.